onsdag 25 juli 2012

Liten skördedag för mej...

För idag har jag kokat rödvinbärssaft. Plockade av busken innan fåglarna ätit upp allt. Men vinbären var mycket större hos min farmor när jag var barn. Stora och goda, kanske för att hon tömde pottan där..
Så förvällde jag hälften av svamparna och andra hälften gjorde jag svampstuvning på och nu är dom i frysen. Denna 'lediga' vecka skall jag försöka hinna mej ut i skogen och plocka blåbär har jag tänkt mig. Fast det är många hängbrädor som skall målas till båthuset också mellan varven. Så tänkte jag fara in på lördag kväll och stänga Rock Offen.

I morgon får jag gratulera Lennart. Men för honom går födelsedagen i arbetets tecken. Hela 63 år blir han, så nu är det två år kvar att jobba på för honom...

Här poserar han på Kobba Klintar med Göran i bakgrunden

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med kantareller! Själv äter jag dem helst knaperstekta.. :-)

Åsa