tisdag 10 juli 2012

Kan bli svårt att leva utan mitt...

Saltkar!

Detta köpte jag i ett tidigt skede av sjuttiotalet, på Ringwalls som då låg uppe vid Ålandsplan om några av er minns det?

Det stod med röda bokstäver runt byttan JOZOSALT. Fast det är bortnött nu.
Nu har locket spruckit men än håller det ihop. Har en plan sedan att jag får lov att lära mej salta med måtta när jag inte kan ställa in dosen på locket mera.
Kanske jag kan tejpa lite med silvertejp för allt går att laga med det.

Men denna grej tog jag med mej när vi är ute med båten som vi t.ex. var i 3,5 månader för tio år sedan så det har skvalpat runt på kanalerna i Europa.
Far jag till stugan är det det andra jag packar ner efter hund o kattmaten.

Så numera är jag försiktig att det inte skall gå hål på burken, för då tror jag att jag går över till snabbmat...

Inga kommentarer: