onsdag 4 april 2012

Nostalgi...

Det var Pia som ville tänka tillbaka och minnas, här kommer några fina bilder på Lotta och Reykur.

Lotta kom in i mitt liv när jag hade fått hem Reykur, oftast föjde hon med som sällskap på Stjarni men sedan red hon mer och mer på Reykur. Hon var så duktig med honom. Red på tävlingar och uppvisningar.
 Nu är båda borta ur mitt liv! Lotta och hennes mor, far och syster alla omkom dom i Tsunamin 2004.
När hon satt på flygplatsen på väg ner så ringde hon mej och önskade god jul och att jag skulle hälsa Reykur. Första morgonen där nere så kom Tsunamin. Lotta blev endast 19 år!

Reykur förolyckades i december 2010. I en så onödig händelse att han fastnade med sitt huvud i en foderautomat. Det enda man kan hoppas på att han flyger fram på de gröna ängarna med Lotta på ryggen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

...många känslor där .. <3
men såå fina både ryttare och häst ! iö

Anonym sa...

Ja inger, det var första gången jag kunde skriva om det...

Anonym sa...

Ja inger, det var första gången jag kunde skriva om det...