lördag 14 april 2012

Följ med på min skogspromenad...

Vi startar kl.1500 och promenaden börjar på en mindre skogsväg. Neo far på som en oljad blixt så man knappt hinner få ett kort av honom.

Sedan kommer vi in i en gammal urskog som det finns mycket döda trän kors och tvärs. Det är uppehållsväder men fuktigt i luften.

Här växer det mycket lava på granarna. Det betyder att skogen är fri från föroreningar som tur är.

Längs med den här stigen plockade jag mycket blåbär när jag var barn, nu finns dom inte längre kvar.

Det verkar vara högt vatten även upp mot berget, så det är som en hinderbana vi tar oss fram igenom.

Fler hinder för mej, hundarna kom galant under.

Myrorna har ännu inte vaknat och lika bra är det.

Här gäller det att veta var man sätter föttren...


Nu har vi kommit ner till vattnet, Neo tyckte det var på tok för kallt för ett bad.


Här har jag branta stigar att ta mej fram på. Men för Neo och Sigge var det inte några problem.

Nu skall vi börja bestiga berget, upp till elledningarna skall vi kämpa

Nu är Sigge uppe

Även Neo, som inte ville vara med på samma bild som Sigge.

16.15 kom vi hem och då började Stockholms ovädret dra in här, med snöslask.
Nämnas kan att när Casandra och Tommy kom till Kapellskär så snöade det för fullt men hon svängde i Rimbo, för det gick inte att ta sig fram på vägarna och hon ville inte riskera nåt. Så dom kommer tillbaka med första bästa färja. Det var ju bara grejer som skulle hämtas och dom kan vänta.

Jag undrar jag om det var nån som orkade sig ända hit ner på sidan???

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jo då det var en fin promenad Betty

Anonym sa...

Jo då det var en fin promenad Betty

Anonym sa...

Det är klart att blåbären är borta , du har ju plockat dom. Ni var duktiga att gå rundan, jag fick andtäppa bara för jag kunde läsa ända ner. bilderna var JÄTTEFINA.

Louise sa...

Jodå, nu fick ju jag också en skogspromenad idag!

Anonym sa...

Vilken fin stig att rida på ...Marg.

Anonym sa...

Vlken fin ridstig..marg.

Anonym sa...

En fin runda med bästa tänkbara sällskap ! Inspirerande, så nu stavar även jag iväg ..:) iö