fredag 6 april 2012

Ibland slår mina drömmar in...

Som att jag fick hem ett lass matjord!


Så nu bara vädret blir bättre så skall jag börja kärra ut jord och sedan när det blir planteringsväder så skall det planteras rosen buskar och mycket annat. För nu är jag på G.
För två år sedan skulle jag inte ens ha vågat tänkt plantering. Då räckte det med att jag köpte några petunior och lobelior och hängde dem högt. Så jag kom åt att vattna dem enkelt.

Så till en annan dröm... Våra uthus har sett för jäkligt röriga ut. När vi flyttade hit så ställdes allt in bara för golvyta fanns det. Det är inget som får slängas här, allt kan vara bra att ha.

Och det stämmer!!!

När vi nu rev Reykurs boxen blev det ett litet utrymme fritt så då tog vi en gammal bokhylla a'la 40 tal som stått inne i gamla huset. Den kommer förresten från gamla stan i Stockholm från min moster som dog 1961. Den blir bra att förvara lite målfärgspytsar i och dom små lådorna kommer det säkert att hamna massor med skruvar och muttrar som jag inte vet var jag skall lägga.

Det ljusa furuskåpet på väggen tog han vara på av min kusin Benke och det passar så bra in i färgskalan där. Skåpet på golvet med klistermärken är Pålles skåp som han hade som barn, han blir alltid lite nostalgisk när han ser det.

Så till en annan avdelning i samma uthus...


Alla dom här hyllorna som han fixat till så förvarade jag till en kompis. Så sade hon att vi fick ta dem om vi hade användning av dem och det hade vi!
7st långa hyllplan blev det så nu behöver inte hans elektriska borrar och andra tunga verktyg ligga huller om buller på golvet längre.

Efter att jag tagit dessa kort har det blivit ännu mer ordning och reda där. Nu kan man andas där inne utan att få ångest...

Så när det är dåligt väder så kan mycket hända under tak! Så för mej och min känsla var vädret perfekt ;-))

Glad Påsk till er alla! Nu på förmiddagen har jag gjort en ny sorts påsktårta, kanske det kommer en bild på den senare om den smakar gott annars är det bara och glömma den.

1 kommentar:

petra sa...

Bild på påsktårtan?! Den var ju sååå god!