tisdag 1 november 2011

Man tager vad man haver...

Drygt 500 gr malet låg i kylskåpet och då fick jag lust att göra en fylld köttfärslimpa och vad kan jag fylla den med? Tar väl vad kylskåpet bjuder på.


Nu har jag fyllt den med, ruccolasallad, knaperstekt bacon, kronärtskocka, soltorkade tomater.


Runt om har jag lagt morötter och lök så jag kan få lite fin grund till min sås älskande man.

 Kokade ihop en gräddsås som jag hällde över alltihopa, och gott blev det. Kan rekomenderas.
                    Till detta drack vi ett Italienskt vin som smakar som sammet med lite sting i...

Tror bestämt att vi hoppar över desserten.

3 kommentarer:

pålle sa...

Inte dåligt, riktigt smarrigt!

Anonym sa...

Man tager vad man haver?..Amarone,ju jag tackar :-), hur åläningarna har det till vardags.../Monika

Anonym sa...

Ni måste ju köpa Amarone costasera så fantastiskt gott spelar ju ingen roll omman har mat till ens ;)Pia