torsdag 17 november 2011

Grunden börjar ta form...

Till båthuset.
Nu skall dom där stolparna som sticker upp kapas av och sedan kan vi börja lägga ett provisoriskt golv så vi kan börja resa upp virket till ena väggen först. Det har varit ett helt otroligt bra väder hela november utan regn och blåst så han har hunnit med mer än beräknat.

Har räknat på att detta är den åttonde byggnaden han uppför här runt omkring. Fast jag tror nog att denna kan vara den sista större byggnaden i alla fall. Sedan skall han få börja riva det gamla huset och det kommer att vara ett drygt jobb.
Ja, han är för duktig och nu ikväll medans jag är och rider så skall han fara och fixa en dator som krånglar, så direkt sysslolös är han inte. Och i morgon skall han besikta Casandras bil, ifall det är nåt han måste åtgärda så vill han göra det innan vintern är här. Så skall vi även transportera vänninan S kläder till Godbymässan.
Men på förmiddagen skall nätet och fiskarna vi får tas vara på.

Ja, och jag har fullt upp med att spela wordfeud...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
härligt att bygga båthus. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling som pågår just nu.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela