lördag 26 november 2011

Trevlig Lilla Jul på Er alla.

Idag klockan 16.00 skall jag tända upp min julbelysning, så lilla jultomten hittar hit med sin godispåse till lilla August som är här idag. För Petra och Pernilla skall stå och sälja böcker, fotsalvor, strumpor och julgodis på Jan Karlsgårdens julmarknad. 
Dit dom flesta ålänningar drar varje år, och jag kan bekänna att jag är inte för så mycket sånt. Har varit dit en gång i mitt liv och det var 1992. Där slirar dom omkring i lera och sörja och har det glatt, fast det blir en fin dag med sol och lite blåst, men i morgon lovar dom nästan storm.

 Jag skall använda min 'egentid' idag till att lägga in en sill och så skall den obligatoriska jansson göras och så en pepparkaks cheescake, så det blir ett litet minijulbord och även lite julskinka och rullsylta är införskaffat.
 Så tycker jag att första advent kommer en månad för tidigt i år. Naturen ser ut att ännu bara vara i början av november...

Inga kommentarer: