måndag 24 oktober 2011

Nu har man varit med om det också...

Fick för mig att jag skulle gå på bio i går kväll. På 'Det tre musketörerna'
När jag kom dit fick jag ett par glasögon med mej in för filmen var en sån där 3D.

Det var premiär för det och även för dom nya stolarna. Kan konstatera att inte går man så ofta på bio.
Oh herre gud vad man levde sig in med dom där glasögonen! Kanonkulorna och röken svävade över huvudena på dom som satt framför mej. Så har jag så ont i kroppen och säskilt i armarna så jag tror jag satt och fäktades tillsammans med Athos, Porthos, Aramis och D´Artagnan.

Jag älskar såna där äventyrsfilmer som Greven av Monte Christo, Röda Nejlikan, Borta med vinden osv... Så vill jag att alla filmer skall sluta lyckligt. Fast 'borta med vinden' slutar väl inte så lyckligt när Rett Butler lämnar Scarlet O´Hara men hennes replik att -det är en dag i morgon, tyder på att hon inte gett upp och det gjorde hon aldrig.

Inga kommentarer: