tisdag 11 oktober 2011

Kastat ut järnskrot...

Det började jag med i morse.
Öppnade ett fönster på vinden i gamla huset och börjad slänga ut.

                     Som ni ser blev det en liten hög som nu är ett steg närmare soptippen.


   Jag tror inte jag tänker använda dom gamla skridskorna och inte heller rivjärnet eller strykjärnet.

Hoppsan! Jag hittade visst Askungens glassko eller är det nån annan som saknar den?

                       Så hittade jag en låda med brev som jag fått under åren 1960 till 1964!
Då blev det stopp på vindsröjet. Måste bara in och läsa dem.
Första brevvännen var en flicka som hette Christina och kom från Boxsbacka i Helsingfors. Vi hade träffats när vi var 11 år och åkte med våra pappor till Holland på båten där dom jobbade. Men brevskrivande tog slut med henne 1962.

Nästa brevvän var Laila från Karlshamn i Blekinge. Henne hittade jag i Bildjournalen när hon vill byta idolbilder. Så jag skickade bilder av Fabian till henne och hon skickade bilder av Michael Landon till mej. Men vi fortsatte att brevväxla till början av sjuttiotalet för jag minns att hon fick två barn som mej. Sedan när jag började på Birka för 40 år sedan så tog den brevväxlingen slut.

En annan brevhög som jag hittade var från Carita i Storby Eckerö. Vi hade gått åttan tillsammans i Strandnäs och blev vänner där och breväxlade ett år ungefär efter det.

Nu har jag läst breven för sista gången för nu kommer dom att få bli lågornas rov...

Har en stor kartong med brev som jag har fått efter att jag flyttade hemmifrån som jag skall gå igenom nån dag i framtiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin sko =0)/betty