måndag 2 maj 2011

Murphys lag...

Det är nog den som jag har råkat ut för.
I lördags när jag for runt med dammsugarslangen så på något konstigt vis vred jag på mig och det tog ont som fan i mitt 'friska' knä, det kändes inte bra så jag försökte vrida till det igen men då skrek jag rakt ut, för så ont tog det.
Nåja, på valborgs så intog man lite flytande smärtstillande och satt mest stilla, så det kändes ganska bra.
På söndag 1 maj hade jag bestämt att här skall det tas en långpromenad med Sigge. Kändes lite mysko i knäet men min kompis S var med och gick ifall jag inte skulle orka hela vägen.
Hem kom vi men efter det så började det stelna till mer o mer och i går kväll blev jag mest sittande.

Nu är det stelt och konstigt men nu har jag målat mina panelbräder och tycker att det kanske svänger till det bättre, men någon promenad med hundarna blir det inte. Skall snart hämta hit Neo, har kollat att jag kan köra bil i alla fall. Har nog starka värktabletter hemma, men dom väntar jag med tills det blir outhärdligt.
Inget mer blödande magsår för mej här fler gånger.

Fast det skall man väl inte säga.
Här skall ni få förklaringen på Murphys lag:

1. Om något kan gå fel så gör det det.



2. Om det finns en möjlighet för flera saker att gå fel, då kommer det som orsakar största skadan att gå fel först.


3. Om något bara inte kan gå fel, så gör det det ändå.


4. Om du märker att det finns fyra olika sätt på vilket något kan gå fel och förebygger dessa, då kommer ett femte sätt, som du inte alls är förberedd på, att ögonblickligen dyka upp.


5. Överlämnade åt sig själva, tenderar saker att gå från dåligt till värre.


6. Om något verkar att gå bra, så har du osvikligt missat något.


7. När naturen visar sig överlägsen, är det för att dess brister är dolda.


8. Moder natur är en hynda.


9. Om något som kunde ha gått fel ändå inte går fel, så visar det sig snart att det hade varit bäst om det trots allt hade gått fel direkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan fara o röntga knä,o inte äta en massa piller/betty

mommo sa...

Hörrö du du, går jag till en läkare så skrivar han ut burana och ber mej återkomma om två veckor om det inte blivit bättre.
Ingen panik än, för det värker inte när jag är stilla bara när jag går och försöker böja på det...