tisdag 22 februari 2011

Vackert och kallt...

Man borde verkligen ta en långpromenad i det här vackra vädret! Men det är ju sååå kallt.
Nu har jag minus 15 här men längre fram på dagen kan kanske promenaden bli av, nu blir det bara till postlådan.

Idag är det två år sedan min nya mathållning startade, jag har inte klarat av att gå ner dom där förargliga 3 kilona som jag ville ha bort. För då hade jag kunnat skryta med 30 kilo minus!
Men jag kanske får bort dom till midsommar eller kanske till julen. Är glad att jag inte går upp i alla fall.
Och bara jag får ta fram 'Karin' och börja cykla igen så skall dom nog försvinna. Har inte provat cykla ännu efter knäoperationen.

Jo, på min motionscykel sitter jag och trampar så jag vet att det går bra. När det har varit sprinttävlingar på tvn då jäklar har jag gasat på som fan. Men det blir mest att jag sitter med stickningen och där bränner man inte några kalorier.

I dag är det 3 år sedan Lilian gick bort. Jag saknar henne än och kommer väl så att göra, för så roligt som vi hade går inte att glömma bort. Fick höra att döttrarna hennes hade hittat filmerna  som är från vår Birkatid och resan ner till Las Palmas är satta på dvd skivor nu. Dom lär ha suttit och skrattat och gråtit i 3 timmar till filmerna. Hoppas man kan få låna dem, fast jag har också egna filmer därifrån för min super åtta kamera rullade på ganska ofta.
 Hon borde också ha varit med på min koständring, vi borde ha gjort den tillsammans...

Inga kommentarer: