onsdag 23 februari 2011

Absolut myggfritt...

Har varit ut på kvällspromenad med hunden och mannen, inte en mygga och jag tror inte jag behöver söka efter nån fästing heller. Inte några leriga och sandiga tassar heller, så det njuter jag av...

Fast jag tror nog fästingarna klarar denna vinter, för dom ligger där under snön och bidar sin tid.

Just nu minus 20 grader och det kommer nog att sjunka ännu mer i natt.
Vilken tur att snöslungan kom hem för dom lovar snö till fredag o lördag, hur mycket eller lite det återstår att se. Men vi är redo. Jocke var hit med stora snöplogen och körde fram och tillbaka och knuffade våra vallar åt sidan så nu har vi rum att skuffa bort lite snö igen med traktorn och schaktbladet.

Vi hade lite roligt när vi såg vissa snövallar som är högre än mej på vägen. Fast jag är bara 1,64 eller har varit, blir man äldre så växer man som korumpan 'neråt'. Men ändå är det nog dom största vi varit med om på våra 32 år här...

 Fast inne har vi det varmt o skönt.

Inga kommentarer: