måndag 14 februari 2011

Hoppsan vad gott det blev...

Jag känner mig som en novis med att laga till fiskrätter, kör oftast det som jag har lyckats med nångång.

Idag tänkte jag att nu tar jag fram gös ur frysen, men när påsen tinat så var det abborre!!! Och det hade vi för några dagar sedan så nu kände jag att nu måste jag variera min abborrätt.
Men vad gott det blev! Eller kanske det är hungern som är bästa kryddan?

Så nu blev det att jag stekte hackad rödlök och färska champijoner, sedan stekte jag abborrfileérna som jag kryddar med salt och citronpeppar, på med lök o svampen och en smulad fiskbuljongtärning och 2 dl grädde över det och så lite dill på toppen Så fick det koka ihop.

Misstänker att det här har många gjort före mig, men jäkligt gott blev det.

Nu har vi 20 minus här och nu tänker jag sätta eld i köksspisen som är verkligen guld värd.
För eldar jag i köket så håller det längre i pannan som jag annars måste elda i och på köpet får man så mysig värme inomhus.

Inga kommentarer: