fredag 11 februari 2011

Jäklar vad ont i armarna...

Och axeln skall vi inte prata om.
Måste hjälpa min snöslunga, täcktes inte sitta inne och låta han ta allt. Men fy vad slut jag är nu.

Nu har vi sol och minus 10 grader och i morgon lovar dom ännu kallare. Undrar bara hur det kommer att se ut när all den här snön skall smälta? Och vart skall den ta vägen?
Än har det knappast snöat färdigt för i vinter. Det kommer nog att bli snörekord i år eftersom det slås rekord på rekord.
Varmaste sommaren, -kallaste december, nu i februari brukar havsisarna lägga sig så vi får se hur det blir med båtarnas framfart sedan. Ja, samtalsämne saknas knappast denna vinter.

Men si nu kommer jag att inta lite smärtstillande och mycket viloläge. Så har jag mitt Lets Dance att se fram emot i kväll och melodifestivalen i morgonkväll, så int skall  man väl klaga...

Här på altanen tänkte jag sitta och dricka kaffe i vårsolens sken, känns långt dit...

1 kommentar:

Louise sa...

Och här passar maken på att åka bort när han behövs som bäst... Kom hem sent igår kväll och fick skotta loss bilen två gånger för att komma hem. Känner i ryggen att jag använt nån muskel som jag inte använt på länge.