lördag 26 februari 2011

Hoppat över skacklarna!

Med maten, förstås...

I går fixade jag en tre rätters middag för mina ridkompisar, och sedan spanade vi på Lets Dance.
Men oj vad jag sov dåligt i natt, det är nog inte bra att äta så där mycket på en gång, fast så där mådde jag 'typ' tidigare när jag frossade i mat hela tiden.

Till förrätt åt vi, heta räkor på salladsbädd med limeyoughurt och till det hade jag bakat ett foccacia bröd.
Varmrätten var stekt gös med kräftstjärtar, sallad och kokt potatis till det.
Till sist blev det en vit chokladmousse med mango och passionsfruktsås .

Förrätten och efterätten är hämtad från 'halv åtta hos mej'

Så i dag gäller det att promenera långt i blåsten, för att få bort allt onödigt och även i morgon också för jag har kvar av chokladmoussen till kvällen och den kan jag inte motstå.

Börjar med att hämta posten det är 1 km  sedan skall jag sitta på motionscykeln under tiden jag ser på skidor så kanske jag inte behöver ha så dåligt samvete.

1 kommentar:

CATTI sa...

synd att man inte är ridkompis med dig, jag menar då hade man ju fått smaka på allt det goda::):)