fredag 18 februari 2011

Uppe med tuppen!

När det är minus 23 grader så gäller det att börja elda, så nu sprakar det i köksspisen och även i pannan.

Min fina lyxkatt som är en kastrat, verkar inte riktigt förstå det för han skriker och har sig på morgonen och vill ut. Nåja tänkte jag du svänger nog i dörren men han tog sig en runda och kylde ner sig men var nöjd med att komma in efter en halvtimme.

I går kväll var vi på ridlektion och då var det minus 16 grader, men jag fick jobba som tusan med hästen 'Vidar' han rycker som tusan i tyglarna om han bara blir att skritta, i tölten har han inte riktigt tid med det, Så det blev att jag hade lite extra fart på honom och det känns i kroppen idag.
Men det tog till morgontimmarna innan jag återfick vanlig kroppsvärme. Det känns att underullen har försvunnit, för så här mycket har jag inte frusit på länge.

Nu idag på förmiddagen kommer lilla Gusse hit och skall ha 'mommoklubben' som vi kallar det. Andra förmiddagar går han på barnklubben, men den är stängd på fredagar och Petra har många fötter som skall rustas upp innan hon sticker i väg till Thailand på onsdag.

Hoppas det blir någorlunda lindring i kylan så vi kan vara ute en sväng så Sigge får sin promenad. Annars får jag vira in han i plädar och sätt han på sparken för det verkar bli en vacker dag.

Igår sade dom att kylan skall hålla i sig i 10 dagar till, till att börja med...

Inga kommentarer: