tisdag 27 oktober 2009

Nu kracklar det...

I går kväll när jag åt mitt vanliga kvällsäpple så skar jag det inte i små bitar utan i klyftor och satte tänderna i dom

Och vad hände, min framtand lossade

Det var andra gången sedan jag fick min nya porslinstand i juni och nu finns det ingen pigg att sätta tillbaka den på.
Så nu blir det rotfyllning och skruv...

Skall få 'fösta hjälpen' idag och av förklariga skäl så sätter jag inte in nån bild av hålet...

Men annars gick ridlektionen bra för mej. Jag vet själv när jag gör framsteg som t.ex. att få hästen att hållas i tölt och trav på en liten volt.

Så det är väl bäst att njuta av dom bra stunderna och i dag får jag läspa till eftermiddan innan jag kan känna mig som människa igen.

Nu skall jag sätta piskan på Lennart så han får bastugolvet färdigt klinkat så jag kan göra fogarna när han är på jobb.

Inga kommentarer: