söndag 18 oktober 2009

Fattar inte...

Att sjutton kilo är så jäkla tungt!

Hjälpte Petra idag med att stycka upp sin halva kalv dom köpt för att frysa ner i mindre bitar. (Nåja kalven var nog styckad före men i stora bitar)

Hon tog fyra påsar med kött som vi vägde till 'typ' 16 kilo och jag kunde inte bära dom båda samtidigt.
Gick tydligen bättre att bära dom kilona jämt fördelat över hela kroppen, nu är jag också kraftlös i höger arm på grund av lite skador i den armen men ändå...

Fy tusan vad tungt 17 kilo kött är som jag just nu inte behöver släpa på.

Fast just nu är jag inne i en period när jag tycker inget händer fast jag håller mina måltider och tänker på vad jag äter.
Fortfarande inget vitt mjöl, öl eller socker.

Så måste jag nog fortsätta livet ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen Inger det är ju dökött och det är tyngre.
Sedan måste kroppen få en chans att hämta sig innan nästa kärlekshandtag minskar och vi vänjer oss vid ditt utsee´nde. Eller hur? Såg dej idag i nya bilen,sa åt Göran sån bil har Inger & Lennart.Snopet när det var du./ Ha en fortsatt bra dag./B

mommo sa...

Men 16 kilo kött är väl 16 kilo kött oberoende om det lever eller är dött, men kanske fläsk inte väger så mycket....

Anonym sa...

Absolut!16 kilo Är 16 kilo!Det är faktiskt helt sjuukt va tungt det kan kännas!
Nu förstår man deras shockande miner i "Du är vad du äter" när dom får känna på sina borttappade kilon!
/petra