tisdag 21 april 2009

Tips till grillköttet...

Fick ett recept som skulle vara hälsosamt och nyttigt GI ni vet!

Detta kommer jag att göra fler gånger för nu har jag testat det och det var mycket mycket gott.

Jag tog ca 500 gr rotselleri som jag skar i bitar och kokade i saltat vatten tills dom blev mjuka därefter satte jag till 200 gr Phiadelphia ost och mixade allt tillsammans.

Blev som potatismos men mycket godare och det måste passa utmärkt till grillkött.

Googlade även på selleri och läste att den innehåller så mycket nyttiga saker så dom använde den som medicin förr i världen.

Bland annat skulle den vara blodtrycksänkande och i morse tog jag mitt blodtryck som jag inte gjort på länge (inte på grund av sellerin) och jag brukar alltid ha det undre runt hundra på morgonen men nu hade jag ett tryck som en ungdom!!!
131/82 och pulsen endast 72. Som jag alltid har runt 90 annars.

Och ändå hade jag gjort 10 sittups i sängen lite före.....;-))

Tack Eva-Len för tipset med sellerin!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig mommo! Det där måste vi pröva, selleri som är så gott!
Kämpa på/pålle
ps. vi sätter ut garnen i morgon em.

Pernilla sa...

Fantastiskt!! Ser du vad snabbt kroppen kan läka sig själv...om man ger den en chans! Go on!

Anonym sa...

Ja men det var bara i dag det måste kolla fler gånger att det stämmer

Anonym sa...

Undrar om jag känner igen dig nästa gång jag ser dig? / Anki-trasan

Unknown sa...

Kul att du gillade sellerireceptet.
Du kan också göra liknande med blomkål. I stället för philadelphia så tar du olivolja, basilikaolja om du vill lyxa till det. Man kan också lägga i färska örter.
H/Eva-Len

Anonym sa...

Jodu Anki det gör du, för nu ser jag ut ungefär som förrut, nu när det där som kom till efter jul försvann! Just nu känns det lite hopplöst för nu händer ingenting men det är väl bara 'att gilla läget'