fredag 3 april 2009

Mycket går åt och lite räcker länge...



På bilden är det 14 st havsörnar som kalasar på en svan!

På förmiddagen kom två svanar inflygande och landade på isen. Jag kollade att dom stod på isen.

Efter ett tag tittade jag ut och fick se en örn kalasa på en av svanarna.

När jag kom hem från stan så var dom fjorton stycken örnar och ett tiotal kråkor och hela isen är vit av svandun.

Så en svan räcker länge, en hel dag till mat åt ett stort gäng.

Naturen är grym men lite tröstar jag mig med att det finns på tok för mycket svanar.
Men det finns också tydligen mycket örnar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

O stackars svanens partner, som ligger på avstånd o får se sin älskade bli sliten i stycken o uppäten...djurlivet e grymt./petra

Anonym sa...

Ja ja det där daltande med rovdjuren har jag aldrig förstått mig på! Annat var det med våra förfäder dom såg till att hålla det på en rimlig nivå! Nu förtiden görs ingenting före dom är i huvudstäderna! /pålle

Anonym sa...

14 st örnar.. det har måst ha varit en mäktig syn/inger

Anonym sa...

Klickar ni på bilden så ser ni örnarna bättre..

Anonym sa...

Grattis till din 22a plats i aktie åm en riktig bedrift !!! /pålle (som är nöjd med allas res. utom Lennarts som kör sitt eget race(därav resultatet)!/pålle