söndag 5 april 2009

Ingen hemlighet längre...

Har berättat för några att jag hoppade på en våg efter att jag börjat med mina nya matvanor!

För säkerhets skull hade jag både jacka och stövlar på mej ;-)

När en månad hade gått gick jag till vågen igen. (Den står i gamla huset här bredvid)
Då hade jag minskat med 6 kilo!!!
Otroligt tyckte jag och undrade var dom 12 paketen smör hade suttit faskletat på mej.

I dag kunde jag inte hålla mej därifrån fast jag borde ha väntat till slutet av april.

Nu var det 2 kilo bort igen, så tänk sammanlagt 8 kilo sedan 22 februari.
Jag fattar det inte men jag var nog ordentligt uppumpad när jag insåg att detta håller inte.

Så har jag tappat allt mitt blodsockerfall som gjorde att man började skaka och måste ha nåt sött i munnen så man kunde klara sig tills maten blev klar.

Har inte haft en endaste liten dallring sedan jag ändrade kosten.

Försöker alltid äta på bestämda tider, så jag måste upp tidigt och äta min mörka macka med ett ägg på så jag orkar äta min frukost vid 12 snåret.

Nu är det dags för den. I dag blir det en tallrik gröt med lite äpple skuret i små tärningar och över det pudrar jag kanel som lär vara så nyttigt för tjocka kärringar....

Gissa om jag är peppad att fortsätta?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du är FANTASTISKT DUKTIG NU!!ja hejar på för fullt, o hoppas knän o axlar oxå blir bättre av detta.Åtminstone blir det inte sämre, det är ialla fall helt klart!Kämpa på, svackor kommer, men det får man ta, det är bara att bita ihop lite extra ibland.HEJA, HEJA, HEJA!!!
/Petra

Anonym sa...

Vad det har gått bra för dig!
Man blir ju sporrad när det ger resultat. Jag stampar bara på samma ställe och hittar på undanflykter som bara i dag.. nästa vecka ska jag... när jag blir bjuden så äter jag...
Därför händer inget!/ Gitta

Anonym sa...

Tänk 4 kalas har jag avverkat med bara släta koppar kaffe! Kaffebrödet har inte ens lockat mej.
nu kaffe med sockerfri skorpa...

Anonym sa...

kul ,kul !! / Anki

Anonym sa...

Du är duktig äter man nyttigt blir man inte så sugen,men glöm inte att unna dej något gott då o då / betty