tisdag 11 september 2018

Nu skall jag ta mig tid...


Att berätta om dom senaste dagarna som vi varit på resa.



Hejdå Åland! Tog Rosella till Kapellskär på dagen, sedan satte vi kurs mot Nyköping, där det fanns en ställplats i hamnen. På morgonen tog vi oss en
promenad som jag har sagt att det är det viktigaste på resan att gå och röra på sig. Vi börjar med en halvtimme.

Så följande dag satte vi kurs mot Göteborg och där mötte vi regnet, typiskt för den staden. Vi fick köra ombord ganska snabbt, så till hytten och duscha upp sig innan vi tog farväl av Sverige och Göteborg.



Ålvsborgsbron syns här när vi kört under den. Så efter det skulle vi gå och äta lyxigt i ala Carte'n.




Jag höll mej lite måttlig och tog bara en förrätt, den var lika mättande som en varmrätt. Musselsoppa, nu börjar väl mitt musselrace tills jag tröttnar.

Efter det blev det en musikfrågesport som vi inte fick något pris i, men vi fick två trevliga Göteborgare till sällskap under kvällen. Som en riktig pensionär så tog vi natt vid tolvtiden..



Efter vi kört av båten kvart över nio så tog vi oss till Cittypark och handla litet smått och gott. Så där fick jag min morgonpromenad, för det köpcentret är stort!


Så tog vi sikte mot Kassel, det tog lite tid att avverka 407 km för det var vägbyggen som orsakade mycket köer. Fast  inte riktigt ända fram, för 20 km utanför stannade vi på en camp där och då testade vi vårt nya campingbord inköpt på Biltema och åt lite grillad kyckling som vi handlat med som nödproviant.




I morse blev det en promenad på 40 minuter, så det kändes bra, måste jobba med att få upp flåset.
Nu har vi tagit oss till Heidelberg, står en bit utanför stan. Nu tänker vi ta lokalbussen in till stan och se oss omkring och passa på att smörja kråset där.


1 kommentar:

Anonym sa...

Heidelberg, det är väl därifrån Silvia kommer om jag inte minns fel. Ha så trevligt på resan /Helena