onsdag 26 september 2018

Inte ett moln...

har vi sett sedan vi kom in i Portugal och temperaturen håller sig runt 30 grader, men håller man sig vid kusten så är det lite svalare.

En mycket fin plats fick vi tips av en engelsman och det stämde riktigt bra.

Zambueiva hette det stället. Så följande dag fortsatte vi norrut, i var in på flera campingar för Lennart ville komma åt internet, men dom är dåliga på det. Till slut hittade vi en stor park i ett område nära vattnet.
Fanns mycket där, men inte nåt bra matställe! Vi åt lunch där men det var typ cafeteriamat som man fick välja ur olika kantiner och sånt gillar inte jag. Så på kvällen tog vi lite lätt i bilen.

Ner till stranden kunde jag inte ta mig för hade jag kommit ner hade jag aldrig kommit upp.

Här ser ni den branta sandiga vägen ner.

Trodde nästan vi kommit till klippiga bergen!

Idag har vi hittat en riktig pärla. Sao Martinho do Porto

Här står vi med husbilen och har denna utsikt, så hör man vågornas dån mot stranden, utanför lagunen så bryter det på bra. Vi har varit ner till den lilla vackra staden och kollat runt och inte långt härifrån finns en restaurang som vi skall besöka. Bestämt mej för att jag skall äta krabba. För det var längesedan...

I morgon skall vi ta oss ca 200 kilometer till Porto och där skall vi byta våra däck på bilen. Lennart har fått kontakt med en däcksfirma där, så om det går bra blir dom bytta på eftermiddagen.

Han är ju den prismedvetne,  hemma skulle det kosta 220 per däck här tar dom 140, och vi är ju ändå här nu så vi kan passa på...