tisdag 8 augusti 2017

I morgon far vi hem, så snart är det slut...



I går tog vi adjö av Norge, först var vi in i ett samhälle Tynset och tittade på världens största spark!



Så fortsatte vi till en fin liten stad Röros, som har verkligen sparat alla gamla hus . Mycket fint där.


Gågatan.


Så var vi en sväng upp till kyrkan.



När vi kom över till svenska sidan, Fjällnes då fick jag se en fin renflock. Vilka horn dom bar på!
Så tog vi oss till Funäsdalen där vi tog in på en fjällcamping. Klockan sju på morgonen var det + 8 grader. Det var nog kallaste natten. Fast sedan har vi sett solen nästan hela dan!




Så på väg från Funäsdalen tog vi en väg som inte var den bästa men vi fick köra igenom Sveriges högst belägna by, Där det sprang lite renar på avstånd.

Så fortsatte vi till Älvdalen där jag ville att vi skulle gå till Carl Philips o Sofias bänk.

Hade jag bara vetet!


Att jag skulle måste ta mig uppför en sådan stig som gick brant uppför i en kilometer, då vete fan om jag gjort det. Men eftersom det var mitt påhitt så måste jag försöka i alla fall.


Här har vi nått målet med en svindlande utsikt.


Vilket rabalder som det blev när dom satte ett bindes streck mellan Carl o Philip. Dom hade flugit upp bänken med helikopter och dom funderade om dom måste ta ner den igen och slipa bort namnen och sätta dit dem på nytt. Tack o lov för skattebetalarna i Älvdalen gjorde dom det inte och självaste prinsen hade bara roligt åt det.





Här sitter vi nu som dom som fick den, hand i hand...

Och i morgon blir det hemfärd så nu tar det väl en tag innan jag hinner med bloggen.







Inga kommentarer: