fredag 4 augusti 2017

Godmorgon från Odda camping!

Går inte alltid som vi planerat.
Nu hade vi för oss att vi skulle besöka Preikestolen i Stavanger. När vi kom dit så fick man inte köra längst upp för där var det fullt. Några husbilar kan ta sig dit och bussar med sina passagerare. Men vi vanliga dödliga måste parkera 3 km nedanför.

För mej blev det stopp då. Klättra brant uppför i 3 km som skulle ta 2 timmar för en frisk person. Sedan skulle man våga sig ut på klippan också!!!  Så skulle man ner samma väg och det skulle min fot inte klarat av. Så vi drog vidare...

Lika bra det för då kom regnet, nån skur nu och då har det varit men nu höll det i sig hela dan.

Så det blev två färjor att åka med på blåsiga fjordar. På vår fortsatta färd norröver.

Längs med bergväggar och fjordar körde vi

In i tunnlar...

Ut ur tunnlar. Nu är vi uppe i 90 tunnlar, Jag drar ett streck för varje tunnel och det är fullt upp ibland. Några är på några hundra meter men några har varit på 6 km. En tunnel gick runt, runt och  kraftigt uppåt.

Så kom vi till Hardanger och här fanns mäktiga vattenfall. Öppnade fönstret och tog detta foto och blöt blev jag.

Massor med bilar och många ville stanna och ta kort, blöta blev dom för det kom både från vattenfallen och molnen ner vatten.

Nu är vi på en blöt Camping i Odda,  Inte fick jag tag i nån god mat i går kväll heller. Regnet höll oss inne i bilen. Massor med campare här som ligger i sina små tält HUGALIGEN!

Nu får jag göra ett nytt försök idag. För mannen har bestämt att vi skall ta oss till Flåm och där skall det gå en järnväg på 20 km som han vill åka.

Men det återstår att se om det blir nåt med det. Just nu så regnar det inte i alla fall.