onsdag 2 augusti 2017

Dagens händelser...


Vi körde till Norges sydligaste udde, det finns ju nån bergsklippa som ligger lite mer söderut men dit kan man inte komma..  Vacker väg dit med mycket suck o stön i dom branta kurvorna.






Här står fyren och det var ett klättrande uppför trappor, som var bra för mej för jag fick upp flåset.


Vi hade bra väder, men när vi for därifrån så började det regna ordentligt. Stackars alla dom många husbilar och vanliga bilar som var på väg dit. Vi tog oss mot Stavanger och där är vi nu på en camping som det är inte mycket för att visa i bild.



Nu kan vi inte gå ut och äta flott så det blev pytt i panna. Här är Lennarts portion...



Här är min och gott blev det. Nu har jag tänkt att vi skall äta för 1000 € denna resa. När vi var till Kroatien tänkte jag samma men kom bara upp till ca 600. Så jag har lite innestående. Norge är dyrt men det är inte alltid man kommer åt nån bra restaurang.

Gör ett nytt försök i morgon!

Så till nåt som gör mig galen! Här har det stått en flott husvagn som är större än vår bil, sedan vi kom hit för tre timmar sedan. Det är en Nöjespark intill. Så kommer familjen hem, tre barn med sina föräldrar, släpper ut en hund som håller på viftar sönder svansen. Får vara ute i ca 5 minuter så in i husvagnen igen och familjen far iväg i sin flotta bil, som dom inte ens behöver öppna dörrarna för dom går rakt upp i luften. Antagligen skall dom ut och äta. Jag blir så förbannad, kan dom inte lämna den på nåt hunddagis så hunden kan få se nåt annan än husvagnsväggar och golv...

Som tur är står vagnen i skuggan. Hunden var bara en unghund av typen fågelhund.

GRRR

Inga kommentarer: