onsdag 30 augusti 2017

Full fart på kärringen idag...


Vaknade att det regnade! Jag som hade så många bräder att måla. Nåja, regnet slutade och mannen hjälpte till. Vi skall klä in våran lilla klubbstuga i boulen så den blir lite snyggare. Bild kommer när den är klar.

Så började jag klippa gräs och det finns en hel del att klippa!


Detta är från sjösidan som tar några timmar att komma över. Fast nu hoppas jag det var sista gången för i år. Vi sticker ju på vår höstresa med husbilen på måndag och kommer hem i månadsskiftet sep-okt om allt går bra.


Så blev det ett avbrott i klippningen. Pernilla kom med Caspers katt som blivit överkörd vid Sparhallen. Så då fixade vi en begravning och lite begravningskaffe med äppelpaj till.

Min egen vildkatt Ville Vilde har inte varit och ätit sin mat på över en vecka, så jag tror nog det hänt något med honom. Kanske han har förolyckas också. Han har gått här i två år och ätit mat nästan varje dag. Så detta bådar inget gott...


Så fortsatte jag klippningen på västra sidan.


Lättaste sysslan var nog när åkern blev tröskad, för då tittade jag bara på.


Så stekte jag egenfångad lax till middag till oss. Nu har dom lovat regn så låt det komma nu. Så vi får uppehåll på eftermiddagen i morgon när boulen startar...

Inga kommentarer: