onsdag 14 september 2016

Nu lite bättre uppkoppling...

Så nu kommer några bilder...


Här kom Svempa och Louise invandrade på torget i Portofino när vi råkade vara där.

Efter Rapallo tog vi oss vidare på Italienska kusten, Körde en bit på betalväg men sedan rundade vi det ena berget efter det andra och där emellan låg playorna. Så stannade vi vid kusten på ett bra ställe och övernattade.

Följande morgon när jag vaknade 'var det bra att jag inga visste vad som väntade'

För först skulle vi ta oss in i Frankrike därefter Monaco. Där måste vi klättra upp i bergen för att kunna passera och fy tusan vad högt det var. Lennart stannade på ett ställe och fotade staden med alla höghus och kryssningsbåtarna som små prickar som låg på redden. Jag vägrade stiga ur bilen!

Så efter det skulle vi ta oss via Nice och det var en jäkla trafik med ombyggnader på vägarna som vår GPS inte visste om. Men vi fixade det tack vara att vi kunde läsa franska skyltarna någorlunda.

Så upp i bergen igen och dom var inte några små saker GPS en visade oss in på mindre vägar, och mitt på dessa små vägar kom en Lettisk långtradare, han hade säkert kommit fel och kunde inte vända. Hoppas han kunde ta sig genom dom små tunnlarna, det får vi inte veta.





Nu har vi kommit fram till Georges du Verdun och skulle köra den största Canyon i Europa, först gick det smidigt nere vid floden, men ett tu tre var vi uppe i himlen och floden långt nere. Ni kommer att få se bättre bilder på det senare för än tar det tid att få ner bilderna.

Vi kom helskinnade ut ur det äventyret men rekommenderar starkt att vill ni ha äventyr så far hit!


Här rinner floden ut i en turkos sjö som är mycket populär. Ett attraktivt fotograferings mål märkte vi i morse när vi var där. För då kom det ett gäng italienska knuttar och skulle ta kort bl.a. Jag fotade dem med deras kameror och så tog en av dem kort av oss. På denna bro  Pont de Galetas har tio personer tagit livet av sig genom att hoppa ner och man kommer upp i 70 km i timmen när man når vattnet. Tyckte inte det såg så högt ut men bergen omkring gör att det ser så ut.


Hade jag vetat detta skulle jag tagit min lilla svarta på mej.... Nu är vi en liten bit utanför Grenoble och det var en vacker väg hit också men då kunde jag slappna av lite. Nu skall vi ha en stilla kväll med egen köttfårssås och tidigt sänggående. Fick inte sova sista natt. För nu är jag full med kliande vattiga blåsor av dom jävla myggorna som inte syns.

Här kör vi myggnät för alla fönster och djungelolja i eluttag. Men man måste ju ut och röra på sig och då hittar dom mej. Tänk om jag inte ätit min allergimedicin så skulle jag varit död igen. I kväll tänker jag ta en extra tablett och se om det lindrar lite. Eller om jag dör!

Inga kommentarer: