fredag 16 september 2016

Lite bilder från resan...



Nu skall jag passa på och visa lite bilder från resan när det går bra,Tagit så många bilder med telefonen så jag flyttade dom till datorn och då är dom lättare att hitta.

Här en bild från Törnrosaslottet, en bro som dom som gillar att promenera kan gå över. I våras försvann ett kinesiskt par när dom var här. Dom har sökt med värmekameror för att hitta dem. Men inget resultat och passen hade dom inte med sig, så man kan undra?


Här syns vår bil och slottet.


Så var vi till kyrktornet i sjön Lago di Resia.


Så ett stopp vid Gardasjön. Det var inte det lättaste att hitta parkering med husbil. Dom hade en plats där bussar och större bilar kunde stanna.

Så tog vi oss över et högt berg till Rapallo men dom bilderna kan inte göra rättvisa och jag tror ni har sett några av dem.


Här Rapallo från båten som vi tog ut till Portofino.



Här en bild från Portofino.



Mycket vackra blommor fanns det här.



Fortfarande kvar i Italien och middag vid stranden.


Så här campar tre knuttar och så en jeep där dom sover på taket. Våra närmsta grannar denna natt.


Så mot Monaco där vi såg en fet råtta springa mellan bilarna. Här blev det lite trångt. Så upp i bergen och dom bilderna är inte mycket att se för där ville jag inte gå ut ta nåt kort.


Så upp i Franska bergen där GPSen visade oss in på mindre vägar. Och plötsligt möter vi en Lettisk långtradare som också fått lite fel i navigeringen. Men det gick bra med ett nödrop. Men hur det gick för honom lär vi aldrig få veta.


Här i en liten by blev det också trångt. Så bilarna måste backa för oss.


Så var vi upp till en utkikspunkt utanför Grenoble. Lite för molnigt annars skulle vi sett Mont Blanc i molnen rakt fram och staden Grenoble nedanför i dalen. 1167 meter över havet var vi.

Nu börjar vi närma oss Tyskland, så i morgon tar vi oss in där och Lennart skall  besöka ett teknikmuseum, så jag får se vad jag gör?

Inga kommentarer: