tisdag 6 september 2016

Nu i Bayern...


Ikväll borde man gå ut och svinga nån öl. Men det får väntas tills i morgon...

Vår första etapp var inte så lång. Bara till Hjälmare Docka där vi stod över natten.


Det var ca 7 -8 husbilar som stod där. Följande dag blev det lite längre tur ner till Orust. Där stod vi i en båthamn. Vi försöker alltid stå i båthamnar och uppleva lite av båtlivet,


Följande dag åkte vi ner till Göteborg och tog Färjan Stena Germanica till Kiel


Här på soldäck satte vi oss och tog ett glas skumpa. Vi blev att prata med våra bordsgrannar som var från Göteborg och far och kryssar på detta sätt, för dom hade kvar lite av sin semester. Dom undrade hur länge vi hade semester som kund fara så långt. Då sa jag att vi är ju pensionärer och har all tid i världen. Herre gud är du så gammal utbrast kvinnan, det trodde jag inte! Tack för komplimangen sade jag, Hon skulle måste jobba 10 år till. Och såg ut att vara 67 som mej. Men det sade jag inte...

 Vi hade en trevlig kväll på båten, vi vann inte musikfrågan men var bara två p ifrån. Sedan måste vi ju dansa också eftersom dom spelade vår låt. Så blev det några danser till innan vi tog natt.


Här handlade vi lite innan vi drog vidare ner mot Hamburg först. Där gäller det nog att hålla tungan rätt i mun när man skall igenom där.



Här kör vi in i Elbtunneln som går under floden Elbe. Efter Hamburg så skulle jag hjälpa Lennart att köra. Och hamnade riktigt in i smeten. Långtradare som körde som fan och andra småbilar som hade ännu värre fart. Det var bara att hänga på i 120. Höll så krampaktigt i ratten så armarna värkte resten av dagen. Så idag körde jag inte. Men det börjar lugna ner sig söderöver. Och kör vi hem genom Tyskland på en lördag och söndag skall jag nog köra igen. För då är det förbud för långtradarna att köra. Då skall dom vila upp sig.

Igår kväll stod vi i Göttingen. En person hade problem med att få fram strömmen så Lennart gick ut och hjälpte han. Dom pratade engelska med varandra. Efter ett tag kom det fram att dom var svenskar. Så vi hade en trevlig pratstund med dem på svenska. Dom skall också till Franska rivieran så vi kanske ses där?


Nu står vi här på en lugn och fin ställplats i Gunzburg. En bit ifrån staden Ulm. I morgon skall vi ta oss till Törnrosaslottet är våra planer just nu och sedan på kvällen tar vi kväll i Füssen. Och då är vi i Tyrolen, så då skall jag ut och äta Snitzel och dricka öl.. Sådeså...

Inga kommentarer: