onsdag 1 april 2015

Vad har vi glömt denna gång?


Än har vi inte saknat nåt, pass, pengar, telefoner och dator det är väl allt man behöver, resten kan nog köpas under resans gång.

Känner att det är perfekt att göra den här resan nu. För hemma blir jag frustrerad att sitta still eller vingla runt på kryckorna och inget kan jag göra. Ser ju att gården skulle behöva krattas, så mycket kvistar som ligger runt om. Hus och fönster behövs tvättas och inget av det skulle jag kunna göra.

Nu kan jag sitta här framme i husbilen och berätta hur Lennart skall köra och så stickar jag under ointressanta vägsträckor. Lennart får verkligen jobba på som en assistent. Så min fot får faktiskt vara mycket stilla nu om jag jämför med förra gången.

I morse hade vi sällskap av Petra o August på båten, så den resan gick snabbt. Sedan tog vi sikte på Jönköping, med första rasten efter Södertälje. Så stannade vi i Linköping vid IKEA för Lennart ville att vi skulle äta där. Han gick in och fick låna en rullstol till mej, annars hade det tagit hela dagen för mej att komma in där. Jag åt goda lammfärsbiffar  där och är mätt än. Så nu behövs ingen mer mat här ikväll.

Sedan tog vi oss till Hyltena 10 km söder om Jönköping. En ställplats där vi har el så vi kör med elfläkt i natt ifall det blir kyligt. Men nu skiner solen och kanske den följer med oss?

I morgon har vi ca 3 timmars körning ner till Trelleborg där vi skall ta färjan kl 15.30 till Rostock.
Den resan tar 6 timmar och sedan stannar vi nog i Rostock under natten. Då kommer jag inte åt internet så då blir det tyst här tills vi kommer till en plats där vi får WiFi.

Planerna är att vi kör till Brunnsbuttel på fredag, fast ibland kan ju planerna ändras...

Önskar er alla en GLAD PÅSK ni vet väl att vi har alla 'stilla veckan' nu!

Jag lär få två stilla veckor till i maj för då har Lennart lovat jobba extra...

Inga kommentarer: