söndag 26 april 2015

12 veckor som blir 13!!!


Jag höll på att få fnatt när jag fick hem återbesökstiden till min ortoped i Uppsala. Här hade jag väntat att det skulle ske sista veckan i maj. Så blir det ännu en vecka längre så först 2 juni skall jag dit.
I morgon skall jag och gipsas om och efter det får jag börja räkna ner dom 5 sista veckorna.

Ja, jag vet att jag skall inte gnälla för här dör ju folk som flugor runt om i världen. Drunknar i medelhavet, jordbävning i Nepal och vulkanutbrott i Chile. Så jag skall nog inte gnälla så mycket för en gipsad fot, den tar ju inte ens ont i den....

Här fick jag uppleva när tranorna fortplantade sig nere vid vår strand. Det var över på några sekunder så jag blev glad att jag han få ett foto av dem.

Så har mannen tvättat alla fönster på utsidan. Nu skall vi bara skaffa mer inspiration att få dom tvättade på insidan också. Det måste ske denna vecka för sedan går pensionären på jobb och blir borta två veckor i sträck..


Så har jag stickat aprils disktrasa 'Alma' som jag tycker blev snyggast hittills och enklast att sticka. Fast konstigt nog så var färgen grå men här är den blå, så inte stämmer bilderna alltid...

Det är väl nästan allt som hänt denna vecka, det andra som hänt behöver ni inte veta ;-))

Inga kommentarer: