söndag 12 april 2015

Någonstans i Tyskland...


Nu är vi kanske mitt  Tyskland. Vi är på en nästan öde plats. Allt var dött här när vi kom hit. Tillslut kom det två personer och sade att alla är på en begravning, det var ägaren själv till campingen som begravdes! Men efter någon timme kom dom och tog betalt. Vi har haft det bra här, stått precis bredvid servicehuset. Så det var bara att hoppa direkt in i duschen i morse.

I fredags var vi till Arnhem i Holland. Jag trodde det skulle vara ett krigsmuseum men det var det inte. Utan i stället en miniatyrstad som liknade 1900 talets början i Holland. Som Skansen fast mindre.


Det var riktigt skönt att gå runt där och där provade vi på Poffertjes, små pannkakor medmycket pudersocker på. Eller jag gick inte jag åkte...

Det gick en gammal spårvagn runt området så in med den lånade rullstolen så åkte vi med. Det har varit roligt att få uppleva så mycket fast jag inte kan gå långa sträckor. Men ser man inga hinder så klarar man mycket.

Här är det en vanlig syn med hundar i kärror. Så inte ens dom behöver gå några långa sträckor. Dom här hade ett äldre par med sig när dom gick runt på museeområdet. Och man ser många husbilsägare som har hundar med så in i kärran med om och så cyklar dom iväg med hunden där.

Nu måste jag packa ihop mej för nu är mannen otålig att få fara iväg. Nu skall vi köra till Lübbenau och Spreewalt där det skall likna på Venedig. Så i morgon skall vi göra det området. Efter det så styr vi nosen mot norr och siktar på hemresan.

Inga kommentarer: