lördag 18 april 2015

Så var vi hemma igen...


Nu känns det att man har för stort område att stapla över. I bilen så räcktes man nästa överallt när man stod uppe eller annars hämtade assistenten det till mej. Men nu skall det plockas upp, tvättas och få lite reda på grejerna här inne. Att tänka på alla kvistar som behöver plockas bort från gården ger mej gråa hår.

Fast det är jäkligt bra att man måste börja röra på sig, för nu håller det på går överstyr med vikten igen!!! Så det som en del påstår att man inte behöver motionera för att hålla vikten dom ljuger!

Så nu skall motionscykeln placeras på altanen så skall jag försöka trampa sakta mak. Får ju inte belasta foten än så mycket. Nu har jag varit i stillhet i sju veckor på måndag och har jag 5 VECKOR KVAR! Det är mycket det...

Men nu några bilder av sista dagen på resa. Då ville jag till Mariefred, för där har vi varit med båten tidigare och är ett så mysigt ställe. Än hade dom inte öppnat servicen men vi stod fyra husbilar där och då blev det fullt. Dom skulle nog behöva ha fler platser för det snurrade fler bilar som ville dit.



Kyrkan hade vi framför oss, så finns det en museijärnväg där också som vi åkte med en gång i världen. Det regnade och var grått väder när vi kom dit.


Men i morse var det helt ljuvligt att titta på slottet från parkeringen. Här har jag också varit in,. Här förvarar kungahuset alla sina porträtt. Så hit skall jag igen och kolla runt när jag kan transportera mej uppför trappor igen.

När vi kom hem så kom det en glad och kelsjuk katt och tog emot oss. Han har haft en kattvakt som varit och gjort honom sällskap alla dagar och han lär mest hålla sig inne. Men undra på det det är ju ingen värme än för nakna katten. Men pälsen börjar nog växa ut igen och det ser ut som han kommer att bli blå på ryggen. det blev han en gång tidigare vid en rakning.

Nu går han och vaktar på mej och jamar, tror han vill att vi skall gå till sängen och lägga oss för natten. Så det är nog bäst att lyda nu.

Inga kommentarer: