söndag 5 april 2015

Nu är vi Holland...


Vi har äntligen fått lite kontakt med världen.

Första natten vi kom till Rostock två timmar försenade klockan blev mot tolv, så stannade vi utanför Bordershopen och där dundrade det med långtradare hela natten. På morgonen så handlade vi vårt prat o skrattvatten och styrde kosan förbi Hamburg. Vi tog sikte på Glükstad, där vi åkte med en färja som tog 20 minuter och kostade 17.50 Lite dyrare än hemma. Så hade vi sett ut ett ställe som enligt reklamen skulle ha internet. Men icke den var inte igångsatt!!!

Stället hette Neuhaus och låg vid floden Oste. Lugnt och stilla inte en långtradare hördes denna natt. Följande morgon så satte vi kurs på Coxhaven där vi gjorde ett litet stopp.
Så fortsatte vi vår färd med sikte på ett ställe ute vid kusten som heter Louversoog. Där var det ett rikt fågelliv i dom trakterna, säkert ett eldorado för alla fågelskådare. Här hade dom också lovat att det fanns internet. Men den var BROKEN sade gubben. För sent och för långt för att söka ett nytt ställe. Men egentligen ganska skönt att slippa stressa med det.

Där sov vi också bra, somnat tidigt och vaknar tidigt...Vi var 12 husbilar där och vi hade kört 300 km denna dag. Där passade jag på att duscha också, Lennart kom med och tejpade fast plastpåsan över gipset sedan försökte jag stå på ett ben och duscha och det var glest med vattenstrålarna. Sedan hade jag tänkt klä på mej men det fanns inte en pall att sitta på, så tur att handduken var så stor så den gick runt mej när jag tog mej tillbaka till bilen. Så någon tunn badrock skall införskaffas. Men jag skrattade gott när jag kom till bilen för gubbarna som såg mej tittade diskret bort i alla fall.

I morse lämnade vi Louversoog vid nio tiden . Vi körde över en vägbank som började byggas på artonhundratalet och den var säkert över 30 km lång. Blev klar ca 1930. Gjorde stopp på mitten och fick utsikt över sjön Ijsselmer och Nordsjön. Över Ijsselmer körde vi även med vår båt för 13 år sedan när vi for på kanalerna. Nu är vi framme i en liten gullig stad som heter Medemblik och här är vi minst 15 husbilar i centrum av staden. Så idag blev det bara ca 120 km som vi körde.

Nu skall jag koka oss några runda päron och äta upp sillen som blev kvar efter långfredagens middag.

Hoppas nu att min kattvakt har det bra, kan inte öppna bilderna hon skickade för det är onödigt dyrt att koppla in telefonen här och på den här serven går allt så trögt så därför kan jag inte visa några foton som jag tagit...

I morgon skall vi ta oss mot Keukenhof, så skall jag se om det blir några tulpaner att fota.


Inga kommentarer: