fredag 1 maj 2015

Sköna maj välkommen...


Skall försöka njuta av maj månad fast jag gärna skulle ta ett skutt in i juni!

I går eldade vi upp lite gamla lastpallar och gamla dörrar som stått och skräpat och tagit plats. Så hade det kommit fram en massa gamla stockar i blåleran när dom muddrade i fjol och lyfte upp leran på land.  Den ena stocken satte igång min tankeverkamhet, som kanske inte är på gång hela tiden.


Vem gjorde detta? Det får man nog aldrig reda på. Huggit ut i stocken så den blev som en skruv. Antagligen skulle den skruvas ner i leran, och man kan undra var har den stått. Frågor jag aldrig får svar på.

På nästa fråga kanske man kan få svar på om en snar framtid!


Vi har börjar schotta varje morgon, så nu skall vi se om vi blir pigga och friska länge.
Jag har blandat ihop en piggelindryck som består av:

200 gr grovriven ingefära som får koka ca 20 minuter i 1 liter vatten. Efter det röres ½ dl flytande honung ner. Så silas ingefäran bort och det får och svalna till rumstemperatur. Pressa två citroner och häll citronsaften i drycken som hälls upp på en flaska med kork och som sedan står i kylskåpet och klarar sig i en månad, fast min tar nog slut före det. Det river gott i strupen och känns hela vägen ner till magen.
Känner riktigt hur gott det gör...

Inga kommentarer: