fredag 2 januari 2015

Veckans fläck!!!

Jag gillar inte alls att städa försöker bara hålla det värsta ifrån mej. Ibland måste man ta i lite mer  förstås...

 Men Lennart har följt med varje städprogram dom hade på teven under hösten och fick  tips hur man skall få ugnen ren på enkelt och miljövänligt sätt.  Blanda 50/50 av grönsåpa och vatten spreja in i ugnen och låt stå i 10 minuter på 50 grader. Sedan torkar man ur. 
Ugnen har jag haft en stor ångest för, borde ha haft en ugn i ståhöjd när jag inte kan gå ner på knä.
 Men nu tog mannen hand om veckans fläck!!
 Snarare årens fläckar...


 Som kompensation skall jag gå ut någon dag och städa upp hans arbetsbänk i verkstan. För där ser det ut som ett bombnedslag. Den klarar han aldrig av själv. Där är det är min sak att hjälpa han.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tips och God fortsättning, men är grönsåpa samma som tallsåpa? Pia

Anonym sa...

Tallsåpa brukar jag ha till mattvätt. Tror nog att det är nästan samma, sedan lär det finnas gulsåpa också...