torsdag 22 januari 2015

Händer inte så mycket just nu...

 Annat än att vi var ut på 'restaurangdagarna' och åt, ville gå till Texas Longhorn men det ville alla andra också så där var det fullt. Vi fick nöja oss med Sea Point och det gick bra, ingen trängsel där.

Så idag var vi spelade boule, vi var 19 pers så det är många som kommer dit. Riktigt bra gick det för vårt lag och jag hade många fina kast. Så ibland kan man få till det...
    
 
 
Nu börjar vi förbereda oss för Berlinresan. Lennart har redan lagt fram passen!!! Så här skall dom inte glömmas hemma fler gånger. Jag har googlat runt om vad vi skall se och göra i Berlin. Här är min lista just nu:
 
-Holocaust Memorial  Det är labyrinter som visar på judarnas utsatthet.
 
-East Side Gallery. Det skall vara 1,5 km konstverk på muren.
 
-Postdamer Platz. En kyrka som blev bombad men nu finns mycket annat runt om där.
 
- Besöka ett brunt cafe.  Som skall heta Dickie Wirtin
 
- Vandra runt på Gatan Kurfüstendamm där köpcentret KaDeWe finns för shopping
 
-Äta på 'Lets Go to Sylt.
 
Detta finns på min lista just nu. Är det nån som tycker jag skall hitta på nåt annat så kom gärna med förslag.
 
Ni lär säkert få höra och kanske se bilder därifrån, man orkar ju inte vanka runt hela tiden.
 


Inga kommentarer: