tisdag 13 januari 2015

Nåssådå...


Det sket sig med en ledig vecka!

Igår ringde dom från båten och ville ha Lennart på jobb en vecka på grund av sjukdom. Han lovade att komma och jag ställde in mej på en ledig vecka och började min planering...

Men helt plötsligt fick han nys om 2 månaders karenstid när man blivit pensionär, att man inte får jobba under den tiden. Tur för han, annars hade han blivit av med januaris pension.
Så hade han lovat jobba 4 dagar i februari och hade han gjort det så hade februaris pension farit åt samma håll.
Han blev ju pensionär den 1 januari bevars.

Så nu får jag planera om lite. Men vi har tillsammans nya planer, det är att flyga till Berlin på några dagar i slutet av januari. Måste ju hitta på nåt skoj så vintern går lite fortare. Fast i vår ålder går ju allt för fort ändå.

 Så till sist bjuder jag på en bild av vårt båthus när vattnet var som högst i går morse. Över 70 +. Då når det upp till däcket.


1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ju synd för mig som skall dit en vecka och jobba under Rosellas dock, hade varit trevligt med någon bekanting på jobb :-)