söndag 14 april 2013

På konsert...


Hamnade jag i går kväll när väninnan L hade en biljett över.
Till Alandica på A Tribute to Queen.

Salongen full med folk och artisterna var jättebra och kören också.

MEN...
Vet sedan tidigare att jag är ingen fantast av körsång. Nu sjöng dom så högt så man hörde inte vad dom sjöng o även artisterna sång drunknade en aning.

Jag gillar bäst när en artist gör ett framträdande med någon doakör bakom sig. Så jag frågade mej måste kören vara så där stor?

Vet också att det är så populärt att sjunga i kör och alla som gör det blir så glada, så, kanske är jag en grinig kärring för att jag inte kan sjunga och inte platsar in i nån annan kör än kråkornas här hemma på gården.

Fast jag tycker om att lyssna på musik och gärna på högsta volym, men i går skar det i mina öron emellan varven. Men det kanske berodde på akustiken i salen.

Trevligt var det att komma ut lite och försöka ge kören en chans.

Senaste sommar uppträdde dom på Rock Off med Queen musik. Då parkerade jag och väninnan C utanför och skulle lyssna på dem. Efter en halvtimme så tittade vi på varann och samtyckte, nä nu drar vi...

Förlåt nu alla körsångare ;-)

Inga kommentarer: