tisdag 2 april 2013

Mina etapper...


Första etappen var att bli inskriven.

Andra etappen var operationen.

Tredje etappen var idag.

Här sågar dom spår i gipset det blev två spår på var sida om foten och vips var gipset borta.

Här plockas dom nio stygnen bort och det gick hur bra som helst. Även såret såg bra ut sade dom. Det hade jag insett för hade det blivit inflammerat så räknade jag med att Sigge skulle ha känt doften och gärna velat putsat upp det.

Så fick jag foten o benet tvättat och luftat och vilken skön känsla. Men så var det dags igen för nytt gips.

Så var den nygipsad och klar. Nu fick jag sätta på mej en sko för nu skall jag få börja belasta foten, ;-)). Men inte så mycket att det tar ont. Och det gör det!
Men sakta mak skall det kunna gå bättre o bättre. När jag kom hem provade jag att gå med kryckorna och det gick mycket bättre än att skutta runt på ett ben.

 Nu skall jag inte ta i för mycket utan träna foten mer och mer. Frågade också om bilkörning? Det rekommenderade dom inte förren foten är frisk och utan gips. För skulle det hända nåt så gäller inte försäkringen. Dubbelsuck...

Så nu får jag vänta till fjärde etappen i 29 dagar från och med idag. Då skall gipset bort och jag skall få träffa läkaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

De var ju bra nyheter, sedan får du hålla ut till 1:a maj då är nog foten ok. Bara du är försiktig. Vill du ut och åka när du inte har chaufför säg till. Du vet foten kraschade inte med en gång, läkningen tar tid. B.