onsdag 10 april 2013

Lånat upp mej...

 Så nu inför min 'Stilla Vecka' så har jag varit en sväng till bibban och lånat böcker.


Så nu är det bara att ta en ur högen och sätta mej ute på altanen och läsa, kommer väl snart att bli som en kräfta i ansiktet. Får väl söka upp en solhatt till mej.

Tänker koka mej korvsoppa idag så har jag mat för flera dar, den brukar bara bli godare o godare efter några dagar. Så har jag mina hälsobullar på jäsning som skall gräddas ikväll. Förra gången jag bakade dem fick jag stå på ett ben, nu får jag stå på två i alla fall...

Men fy vad kalla nätter! I natt när jag var upp och lättade på trycket var det minus 9 grader och på morgonen ännu minus 7. Hörde om enligt bondepraktikan  att om det är minusgrader den 2 mars så blir det kallt i 40 dagar och det verkar stämma bra det. Och idag har det gått 40 dagar så nu får värmen komma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sade i morse i ett morgonprogram, våren ska komma c:a 15 april till Mälardalen, enligt bondepraktikan. Men huga vad kallt ändå.