fredag 22 februari 2013

Inget nytt under solen, som inte visar sig...

Solen ja, väntar på att få starta upp solcellerna bara solen kunde titta fram.

Annars lunkar det på i sakta mak i morgon natt får jag äntligen hem 'mannen', nu längtar jag extra mycket efter honom så han kan få lära mej mer om min smartphone, lite eller mycket mer...
Tänker som så, att kan jag lära mej två nya saker i veckan gör jag några små framsteg i alla fall.

Tänk vilka problem man har ;-)

Lite vårkänslor får man när man är ute och går med Sigge och fåglarna börjar sjunga vårsånger, vilken underbar tid vi går emot. Fast inte är det så underbart med en hund som kommer att dra sin långa mage i sandiga vårvägar men det skall jag bara njuta av, att få ha Sigge kvar ännu en vår.

Nu har han varit ryyysligt pigg, för grannarnas båda tikar har löpt och så en tik tvärs över viken. Men nu sover han på nätterna igen och det är stor lycka.

Vårkänslor igen!!! Har planterat om och klippt ner mina Mårbacka pelargoner idag. Nu skall dom tuktas dom har alltid blivit så skrangliga med små blommor,  om jag kniper bort det nya så måste dom öka på brädden hoppas jag.

Nej, dom blommar inte än. Satte dit en konstgjord blomma för att det skulle se lite trevligare ut.


Inga kommentarer: