tisdag 12 februari 2013

Då var man sjömansänka igen...

Efter 4 dagar hemma så sticker han ut på en 11 dygns arbetsvecka.

Men man skall inte klaga, det är skönt med en 'stilla vecka' också. Fast det har kanske blivit för många nu i vinter. Det känns som vi inte får nåt vettigt gjort här hemma. Vi skulle ha hur mycket jobb som helst med att såga ved för kommande vintrar. För sedan när våren kommer då är det dags för honom och få upp sitt vindkraftverk.

Så fick Neo komma hem till sin matte o husse igen. Dom var så solbrända och fina när dom kom från Thailand idag. Dom hade haft en fin tid där nere, Casandra börjar bli som mej, får stora kliande myggbett av dom där utrikiska myggorna.

 Nu skall Sigge och jag krypa upp i sängen med en bra bok och så skall vi sträcka ut oss som bara den. Har varit lite trångt dom sista nätterna när båda hundarna och kattorna ville sova med mej. Neo vill helst ligga på mina ben och det funkar inte för dom tvinnar jag med hela tiden, för än värker det här och än där. Fast bästa iden fick jag när jag hittade min vetepåse som jag använde att kyla ner knäet efter operationen. Nu sätter jag den i mikron och får så varmt och skönt för mina kalla fötter.
Godnatt...

Inga kommentarer: