fredag 16 november 2012

Härre Guud som Petra brukar säga!

Jag har sovit som en ungdom i natt.

Somnade vid tolv, tror jag var upp och pissade vid tre tiden men jag var nog inte riktigt vaken, nästa gång som jag slår upp ögonen får jag se att det var ljust ute och klockan var halv tio!!!

Det är år och dar sedan jag sovit så bra. Annars sover man nån timme sedan ligger man vaken några timmar och så somnar man om på morgonkvisten och då kommer alla konstiga drömmar. Så då stiger man upp.

Undrar om det var min skogspromenad och ridlektionen som hjälpte till, fast det tror jag inte då borde jag sova bra alla torsdagsnätter.

Skall pina er med lite skogsbilder. Säkert nån repris men bilderna är tagna i går i alla fall.


En ful gammal murken stubbe som blir nästan som ett modernt konstverk.

Massor med gamla träd ligger kors o tvärs, och kommer det nån höststorm så står det flera stycken på törn att rasa. Undrar när komunen skall städa upp här? Börjar bli svårt att ta sig fram.


 Sigge stackarn, får ta sig fram utan stövlar, Det är otroligt vattensjukt i markerna nu. Hoppas verkligen inte att det börjar frysa på nu för då blir det glashalt på min skogsstig.


Positivt är i alla fall att luften inte är förorenad. För då växer det inte lav på träden och här finns det hur mycket som helst.
Det får mej att minnas min första tomte som jag minns. Kanske vid tre års ålder och mamma hade klätt ut sig och så hade hon granlava till skägg. Fanns nog inte några tomtemasker på den tiden...

Äntligen kommer 'mannen ' hem i natt! Känns som han varit på långfart. Nu stannar han hemma 4 dagar innan han far på jobb igen. Lika bra att han kommer hem och belamrar köksön igen att jag inte blir för van att den får vara avplockad från verktyg till kvitton...

Inga kommentarer: