tisdag 6 november 2012

Vet ni hur rådjursbocks piss luktar?

Det vet jag! Och det är ingen trevlig lukt, som för gammal chanel 5, typ...

På vår morgon promenad så rullade sig Sigge i det, så det blev duschen tvärt när vi kom in.

Men efter duschen fanns det nog ingen lyckligare och gladare hund.

Kolla nu matte nu skall jag rulla mej!

Och nu är det dags för att skaka bort vattnet ur pälsen!

Och nu skall jag rusa runt i huset



Hinner du med med kameran? För här går det undan...
 
Mer jag skrattade ju mer sprang han. Vilken lycka att se honom så glad o sprallig. Skit samma om både tapeter och golv blev våta. Det är ju bara materiella ting, som kan bytas. Men Sigge kan inte bytas ut.
 
Fast på kvällspromenaden höll jag nog ett extre öga på honom. Räcker med en dusch om dagen.
Men nu är han fin inför sin kommande födelsedag. Som ni knappast missar här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nää, tack och lov är det något som hon där "vånn" har missat! Men det finns ju en massa annat skit som man kan rulla sej i..
Härliga bilder på en busig Sigge!
Vi får väl se om vi slår ihop Sallys kalas med farsdag på söndag, blir väl mycket kalas annars.. :-) / Åsa

Anonym sa...

Ja, det är väl den enda nackdelen med en corgi att dom vill parfymera sig med naturens dofter. Som inte gillas av oss tvåbenta. /inger

Anonym sa...

Härliga bilder Inger!