tisdag 27 november 2012

Jag klär av han naken...

Nu står han naken för mej!


Vet ni hur många grenar en stor gran har? Det vet inte jag heller bara jäkligt många.
Nu har källartaket kommit fram i alla fall. Nån gång när vi inte har nåt att göra så skall vi laga ett nytt tegeltak på källaren för den är helt ok innanför.


Elandelslaget var hit med kranbil och kapade ner den för den stod så nära en elledning. Sån här röra lämnade dom till mej. Men nu är det mesta uppröjt. Bara allt ris som vi skall ta bort och elda upp vid en passlig sydlig vind så alla barr flyger ut på viken.


Dom här grenarna skall jag ta och såga i passliga bitar med min elmotorsåg. Så att dom passar till min köksspis, Jäklar vad det skall knastra och fräsa när all kåda bränns upp.

Måste bara få hem mannen så han kan hjälpa mig flytta kärran. Men nu kommer det att smaka gott med kaffe...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud va du jobbar!!

Anonym sa...

Men nåt måste jag göra. Inte kan jag gå långt med foten och vädret är skit när jag skulle ha tid att cykla. Eller kalas odyl. Flåset måste upp, men inte tog jag hela granen på en gång heller...
Men det sista fick jag ta med stegen. Då sade jag till Sigge, ramlar jag ner får du springa efter hjälp...