torsdag 8 november 2012

Sigge plutten 12 år idag!

Grattis på dej Sigge!
 
 
I somras troddde jag aldrig jag skulle få uppleva hans 12 årsdag. Det var en jobbig tid innan allt stabiliserade sig. Nu får han sina sprutor två ggr om dagen efter han ätit sitt specialfoder för diabetes.
 Jag sticker honom i läppen varje morgon för att kolla blodsockervärdet innan jag ger honom mat. Det kan variera ganska mycket.
Igår var det 16,2 på morgonen men nu i morse var det 7,3. Så då vet jag ungefär hur mycket insulin han behöver. Är det över 10 ger jag honom 7 enh men är det under så blir det 6.
 
Vill inte att det skall bli så lågt att han hamnar i koma.Nu har han piggnat i bra sedan sommaren.
Fast visst syns det att han är gammal, går lite saktare och är mycket beroende av mej för jag misstänker att han inte ser så bra mer. Vi skall kämpa på...
 
Nu har han den pigga Neo här några dagar eftersom Casandra skall jobba några nätter och behöver få sova på dagrna och det får man inte med den piggelinen.
 
Så i dag tänker dom två vara lite i hatten...
 


3 kommentarer:

Åsa sa...

Åå.. vilka tjusiga partykillar! :-D Jag märker nog också att Sally ser dåligt, morrar åt de mest konstiga grejer.. men men, hoppas de hänger med ett bra tag ännu! Kram till Sigge

Anonym sa...

Grattis Sigge. Hoppas Neo är snäll med dej...

Anonym sa...

Grattis till Sigge och hans matte ! Hoppas ni får många fina år ännu ! IÖ