lördag 31 mars 2012

Det man ångrar mest...

är det man aldrig provade innan det är försent!

Jag har en sån sak som att äta musslor ogjort. Visst lite burkmusslor i mat som sallader och pizzor har jag ätit men aldrig riktiga blåmusslor.

Det jag ångrade var när vi körde med båten i franska kanalerna och vi var ut och åt så såg jag många som satt och åt en stor gryta med blåmusslor och vitt bröd till. Hade gärna provat men var för feg.

 Nu i kväll skall jag göra en mjukstart. Har köpt hem frysta!!! musslor i vitvinssås som skall testas innan jag går in på riktiga färska musslor i säck...

Först skall jag ta mig ett riktigt bastubad sedan hugger jag in på musslorna... Ja, även Lennart får prova på.

Det har varit ett riktigt aprilväder idag fast det ännu är marsmånad. Här kommer några gamla citat från Bondepraktikan tror jag.

'Aprilsnö är fårajö' Det menas att snön göder åkrar och mark så fåren får bra med mat.

'April våt, maj kall ger bondes lada all' Det betyder att det blir bra med mat i ladorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dom var goda. Inget man behöver ha dåligt samvete för att äta en sen kväll...